09/02/18

Pogačice od Hokkaido tikve s majčinom dušicom - Hokkaido pumpkin scones with thyme - Focaccine di zucca Hokkaido al timo


Kad mi nedostaju riječi, pišem slikama. To mi nekako bolje ide. Nisam neki govornik, obično mi riječi zapnu negdje na pola puta, pa onda i mozak naglo zakoči, a onda posegnem za foto aparatom i s jednim "klik-om" riješim problem.
Imala sam još nekoliko Hokkaido tikvi koje sam si donijela od mame za zimnicu, onako kao pravi gastarbajter, sve što stane u auto, putuje s nama. Bez obzira što se pri pakovanju Mr. M. malo uzbudi, ali ipak traži najbolje mjesto za sve te male stvari koje mene malo prebace doma kad onako zagusti u duši. I te su tikve tako preživjele jesen i pola zime i sad je i Mr. M. zahvalam tom slatkastom tikvastom okusu, jer kad zagrizete ove pogačice, sve vas prožme aroma slatkoće i miris svih začina što sam u njih umijesila.







Ovi miješani začini koje navodim u receptu su upravo ono na što se često naleti u američkim receptima s tikvom. Oni to zovu pumpkin spices, doslovno prevedeno znači začini za tikvu i mješavina su muškatnog oraščića, klinčića, cimeta i đumbira. Ovu mješavinu ja zapravo dodajem u sve što treba malo više zamirisati i jednostavno je odlična, mada znam da je to stvar ukusa, pa da se ispravim, nama je odlična kao dodatak i u slanim, a i u slatkim jelima. Kao što je stvar ukusa dodati razno razne začinske trave u jelo, a kako su ove pogačice morale biti eksplozija i boje i ukusa onda sam u tijesto dodala i malo listića majčine dušice i sjemenke jedne druge tikve koje sam osušila kad sam zadnju put pekla Kabocha tikvu i koje su su povlačile po kuhinji već par mjeseci. Nisu to one lijepe, debele i zelene golice, nego sasvim tanke, ali vrlo ukusne sjemenke, a kako se u ovoj kući gotovo ništa ne baca (barem mi je to namjera!), onda sam konačno našla kuda da ih ubacim.
Recept za ove pogačice isto je tako neki stranjski, to su anglosaksanski scones-i, ja sam ih nazvala pogačice, baš kao one s čvarcima koje me isto tako vraćaju nekoliko, tj. puno godina unazad, kad se zimnica nosila od bake, pa su se poslije kolinja pekle mekane i mirisne pogačice s čvarcima. Ove su njihovi "vega" sestrične!


A što se boje tiče, jel ljepša narančasta kožica tikve, njezino isto tako narančasto meso ili ove sunčano žute pogačice?
Vi odlučite, ali brzo, kao što sam ja na brzinu nabacale ovih par riječi bez prevođenja, jer nisam imala vremena, a već imam na umu neko novo pečenje i pripremanje, pa da mi recept ne zastari...a i neke nove slike mi se mute po glavi!



POGAČICE OD HOKKAIDO TIKVE S MAJČINOM DUŠICOM

200 gr višenamjenskog brašna
50 gr hladnog maslaca narezanog na manje komade
10 gr praška za slano pecivo
prstohvat sode bikarbone
1 kafena žličica soli
70 gr pirea od tikve
prstohvat naribanog muškatnog oraščića
prstohvat miješanih začina
malo smrvljenih bučinih sjemenki
listići majčine dušice
80 ml hladnog mlijeka

Zagriati pećnicu na 180°C
Prekriti pleh za pečenje masnim papirom.
U zdjeli sjediniti brašno, praška za slano pecivo, sodu bikarbonu i sol. U sjesu umiješati maslac i zdrobiti ga vilicom ili namjenskom spravom za usitnjavanje (ako ju imate, ja ju nemam, ali i vilicom se uspije fino zdrobiti maslac) da dobijete smjesu u obliku sitnih mrvica.
U smjesu dodajte pire od tikve i začine. Počnite u smjesu postepeno dodavati mlijeko i sve dobro sjedinite.
Radnu površinu posujte brašnom, istresite tijesto na pobrašnjenu površinu, tijesto posujte brašnom i oblikujte pravokutnik od tijesta debel 3cm. Preklopite jednu trećinu tijesta preko druge trećine tijesta, te na kraju preklopite treću trećinu tijesta preko prve dvije trećine. Ponovo rastanjite tijesto da dobijete pravokutnik debel 3cm, posujte ga brašnom i ponovite preklapanje tijesta još 2-3 puta.
Ponovno rastanjite tijesto da dobijete pravokutnik debel 3cm i izrežite pogačice rezačem za kekse.
Posložite pogačice na pleh za pečenje (premažite ih razmućenim jajetom - ja nisam) i pecite 20 minuta dok pogačice porumene po površini.




HOKKAIDO PUMPKIN SCONES WITH THYME

200 gr all purpose flour
50 gr cold butter cut in pieces
10 gr baking powder
a pinch of baking soda
1 teaspoon of salt
70 gr pumpkin puree
a pinch of grated nutmeg
a pinch of mixed spices
some crumbled pumpkin seeds
some thyme leafs
80 ml cold milk

Preheat the oven to 180°C
Cover the baking tray with parchment.
Combine in a bowl flour, baking powder, baking soda and salt. Mix cold butter into flour mixture using a fork, or pastry cutter (if you have one, I have used the fork and it worked very well) until you get the mixture that resembles small crumbs.
Add in the mixture pumpkin puree and spices. Start adding milk, little by little and combine.
Flour the work surface, turn out the dough on floured work surface, sprinkle some flour on top of the dough and shape an rectangle about 3 cm thick. Fold one third of the dough above the second third and then fold the last third of the dough above first two thirds. Flatten the dough again to 3 cm thick rectangle, flour it and repeat the folding other 2 or 3 times.
Flatten again to get 3 cm thick rectangle and cut the dough with cookie cutter.
Arrange scones in the baking tray, brush the surface of scones with the egg wash and bake for 20 minutes until golden brown.



FOCACCINE DI ZUCCA HOKKAIDO AL TIMO

200 gr di farina 00
50 gr di burro freddo tagliato in cubetti
10 gr di lievito in polvere
un pizzico di bicarbonato di sodio
1 cucchiaino da caffe di sale
70 gr di purea di zucca
un pizzico di noce moscata grattugiata
un pizzico di spezie miste
qualche seme di zucca sbriciolato
qualche fogliolina di timo
80 ml di latte freddo

Riscaldare il forno a 180°C.
Coprire la teglia da forno con la carta forno.
In una ciotola unire la farina col lievito, bicarbonato di sodio e sale. Aggiungere il burro e con la forchetta o coll’apposito attrezzo creare l’impasto a forma di piccole briciole (io ho usato la forchetta e ha funzionato benissimo
A questo punto aggiungere nell’impasto la purea di zucca e le spezie. Cominciare ad incorporare il latte poco alla volta fino ad ottenere un impasto omogeneo.
Rovesciare l’impasto su una spianatoia ben infarinata, cospargere la superfice dell’impasto con altra farina e formare un rettangolo spesso 3 cm. Piegare un terzo dell’impasto sopra il secondo terzo dell’impasto e coprire i due terzi dell’impasto coll’ultimo terzo dell’impasto. Appiattire di nuovo l’impasto a 3 cm di spessore e cospargere la superfice con la farina. Ripetere questo passaggi per altre 2-3 volte.
Infine appiattire l’impasto a 3 cm di spessore e tagliare le focaccine con il tagliabiscotti.
Sistemare le focaccine nella teglia da forno, spennellare la superfice di ogni focaccina coll’uovo sbattuto e infornare per 20 minuti fino a quando la superfice delle focaccine diventerà dorata.

Nessun commento:

Posta un commento