13/05/19

Kolač od kestena s lješnjacima bez glutena - Gluten free cake with chestnuts and hazelnuts - Dolce di castagne con nocciole senza glutine

Dugo sam se spremala napisati recept za ovaj kolač.
Još od lani, možda i od preklani, ali mi uvijek uleti nešto zanimljivije, a već sam s kestenom toliko toga ispekla, da sam morala napraviti malu stanku. A onda sam taj recept i ostavila kao rezervu za dane bez ideja. Kad je u pitanju kesten, nije mi problem izmisliti nešto novo ili ubaciti kesten u već isprobani stari recept, jer me nije još niti jednom iznevjerio.
Kuhani, oguljeni i smrvljeni kesten, još kad je Lovranski...a ovaj put sam baš u zamrzivaču imala još malo onog pravog kestena iz mog malog mjesta i malo lješnjaka u nekoj staklenci...
Da ne kažem da je ovaj recept poslužio i za iskoristiti zalihe i isprazniti ostatke namirnica iz staklenki koje su se nagomilale na policama i u hladnjaku...




Mislila sam napraviti i neku kremu, ali drugi put ću. Nije da nisam isprobavala kremu, ali nije mi uspjela, zapravo nije mi uspjela krema kakvu sam zamislila, pa sam ostatke neuspjeha pretvorila u krem desert...pojela se i krema, a ovaj je kolač savršen ovako jednostavan i posut sa samo malo kakaa.


Ovdje u Italiji je uobičajeno koristiti brašno od kestena, ali meni je okus brašno od kestena prežestok i malo mi daje na dim, jer se dim koristi u procesu sušenja kestena prije mljevenja.
Istina je da je s kestenom puno posla. Treba ga nabrati, skuhati i oguliti, a to je najdugotrajniji dio posla, ali sav se trud isplati. Aroma koju daje kuhani kesten je jedinstvena, okus mu je delikatan i sladak, tako da u receptima treba i manje šećera. Ja sam se u kesten tako jako zaljubila u starim danima. Nekad mi je kesten bio najbolji sirov i hrskav, niti pečen niti kuhan nisam baš rado jela. Ali roladu od kestena koju je mama pripremala sam obožavala, nije mi bilo boljeg kolača, čak mi je bio bolji i od moje rođendanske torte od oraha i čokolade...
I sad vam ja taj kesten svugdje trpam i dodajem, a Mr.M najviše voli tu najobičniju roladu, istu onu koju je meni mama pripremala…doći će valjda i ona jednom na red.



KOLAČ OD KESTENA S LJEŠNJACIMA BEZ GLUTENA


(za kalup 21x25cm)
3 velika jaja
120 g šećera
50 g rižinog brašna
30 g kakaa u prahu
80 g kuhanog kestena (kuhani i oguljeni kesten zdrobiti vilicom da dobijete fino brašno)
20 g zdrobljenih lješnjaka
50 ml maslinovog ulja
70 ml vode
1 čajnu žličicu praška za pecivo
1 prstohvat soli

Za kalup: maslinovo ulje i 1 žlica rižinog brašna

Zagrijte pećnicu na 180° C
Mutiti bjelanjke s prstohvatom soli i kad se bjelanjci umute u čvrsti snijeg dodati šećerom, te nastaviti mutiti i u smjesu umutiti jedan po jedan žumanjak. Postepeno u smjesu dodavajte ulje uz neprestano miksanje.
Dodati u smjesu kesten brašno, zdrobljene lješnjake, rižino brašno, praška za pecivo i kakao te sve skupa sjediniti. Zatim u smjesu dodati vodu i sve dobro umutiti da dobijete homogenu smjesu.
Namazati kalup za tortu i posuti ga rižinim brašnom.
Uliti smjesu u kalup za tortu.
Peći na 180 stupnjeva oko 35-45 min.


GLUTEN FREE CAKE WITH CHESTNUTS AND HAZELNUTS


(for baking tray 21x25cm)
3 large eggs
120 g of sugar
80 g of rice flour
30 g cocoa powder
80 g of boiled chestnuts (boil and peel chestnuts and mash them with the fork into fine flour)
20 g of crashed hazelnuts
50 ml olive oil
70 ml water
1 teaspoon of baking powder
1 pinch of salt

For the baking tray: some olive oil and 1 tablespoon of rice flour

Preheat the oven to 180° C
Whip egg whites with a pinch of salt into thick picks, add sugar and continue mixing and adding egg yolks one at the time. Start adding olive oil in the batter and continue mixing to incorporate all together.
Add in the mixture chestnut’s flour, crashed hazelnuts, rice flour, baking powder and cocoa powder and incorporate all. At the end add water into the batter and incorporate well all together.
Grease baking tin and flour it with rice flour.
Pour the mixture into the baking tin.
Bake in the oven at 180°C for 40-60 min.


DOLCE DI CASTAGNE CON NOCCIOLE SENZA GLUTINE


(per lo stampo 21x25cm)
3 uova grandi
120 g di zucchero
80 g di farina di riso
30 g di cacao in polvere
80 g di castagne bollite (far bollire e spelare le castagne e poi schiacciarle con la forchetta per ottenere la farina fine)
20 g di nocciole sminuzzate grossolanamente
50 ml di olio d’oliva
70 ml d’acqua
1 cucchiaino di lievito per dolci
1 pizzico di sale

Per lo stampo: poco olio d’oliva e 1 cucchiaio di farina di riso

Riscaldare il forno a 180°C
Montare gli albumi ed un pizzico di sale e quando le gli albumi diventeranno sodi aggiungere lo zucchero e continuando a mixare aggiungere i tuorli uno alla volta. Infine versare nel composto l’olio a filo e incorporare tutto assieme.
Aggiungere al composto le castagne ridotte in farina, nocciole sminuzzate, la farina di riso, il lievito e il cacao in polvere e incorporare bene tutti gli ingredienti.
Versare nel composto l’acqua e finire di montare il composto che deve risultare omogeneo.
Oliare la tortiera ed infarinarla con la farina di riso.
Versare il composto nella tortiera.
Infornare e cuocere a 180°C per 40-60 min.



Nessun commento:

Posta un commento